ένα blog για τους αγώνες, τα όνειρα, τις ελπίδες του κόσμου της αριστεράς της αντίστασης

λόγια ποιητών ...

Αλλού αν γεννηθείς, αλλού κι αν πας,
παντού θα σε χτυπούν, αν δε χτυπάς!

(από το ποίημα «Θα γεννηθώ ξανά») κώστας βάρναλης



εναντια σε ΠΟΛΕΜΟ και ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟ

Δευτέρα 2 Μαΐου 2016

Επιστολή προς γονείς μαθητών α/βαθμιας εκπαίδευσης

Επιστολή προς γονείς μαθητών α/βαθμιας εκπαίδευσης

Αγαπητοί γονείς 

Οι θεατρολόγοι που δουλεύουμε εδώ και χρόνια στο δημόσιο σχολείο, ζούμε συνέχεια με την αγωνία ότι είτε το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής είτε εμείς οι ίδιοι θα πεταχτούμε εκτός σχολείου. 
Ζούμε διαρκώς ένα διαχωρισμό ανάμεσα σε «πρωτεύοντα» και «δευτερεύοντα» μαθήματα. Οι μαθητές μας όμως δεν κάνουν Θεατρική Αγωγή για να ξεχωρίσουν ή «να βγουν στο θέατρο», αλλά για να εμπλακούν ενεργά σε καταστάσεις ζωής, να καλλιεργήσουν δεξιότητες χρήσιμες στην καθημερινή επαγγελματική, προσωπική, ζωή τους.
 Διδάσκοντας στα παιδιά μας θέατρο, αυτά αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες, δεξιότητες ζωής: επικοινωνία, ενσυναίσθηση (η ικανότητα να μπαίνω στη θέση του άλλου), αυτοπεποίθηση, πρωτοβουλία και ετοιμότητα στη λήψη αποφάσεων, δημιουργικότητα σε ποικίλες καταστάσεις ζωής, συνεργασία, αναγνώριση συναισθημάτων, αντιμετώπιση της συστολής και των ανασφαλειών του παιδιού, ετοιμότητα στο λόγο, υπευθυνότητα. Παράλληλα, καλλιεργούν το καλλιτεχνικό και αισθητικό τους κριτήριο, έχουν ορθοφωνία, εκφραστικότητα στην κίνηση και αυτοσυγκέντρωση. 
Με αφορμή τις νέες εξαγγελίες του υπουργείου παιδείας θα θέλαμε να απευθυνθούμε σε σας, τους γονείς των μαθητών μας, να εκθέσουμε την κατάσταση που επικρατεί και να σας ενημερώσουμε για μια πολύ δυσάρεστη τροπή που προετοιμάζεται στον χώρο της παιδείας. 

Οι φόβοι μας τελικά επιβεβαιώθηκαν. 
Οι νέες διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας φέρνουν μία σειρά από αλλαγές: 
-Καταργούν τα ΕΑΕΠ, τα σχολεία με το ειδικά αναμορφωμένο πρόγραμμα με την προσθήκη ειδικοτήτων. Δημιουργείται ένα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Σχολείο για περισσότερα σχολεία, όμως, ενώ το υπουργείο υποστηρίζει ότι έτσι δημιουργεί ίσες ευκαιρίες για μάθηση, η εξομοίωση αυτή γίνεται προς τα κάτω, και με μόνο κριτήριο την εξοικονόμηση χρημάτων. 

-Η Θεατρική Αγωγή θα διδάσκεται πλέον μόνο από την Α’ ως τη Δ’ Δημοτικού. Στις δύο τελευταίες τάξεις είναι φαίνεται περιττή... 
-Οι ώρες για τα μαθήματα ειδικότητας μειώνονται, ενώ θα μπορούν πλέον να διδάσκονται από το δάσκαλο της τάξης, χωρίς να χρειάζονται οι εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί... 
-Το Νέο Σχολείο δεν θα έχει πρωινή ζώνη, και θα τελειώνει στις 13.15. Το Ολοήμερο θα λειτουργεί με προαιρετικά μαθήματα και με Υπεύθυνο εκπαιδευτικό όχι με μόνιμη θέση, αλλά διαφορετικό κάθε μέρα... 

-Νηπιαγωγεία θα συγχωνευτούν ή και θα κλείσουν, εφόσον πλέον για να δημιουργηθεί ένα τμήμα χρειάζονται όχι 7, αλλά 14 παιδιά... 
-Στην ειδική αγωγή κλείνουν τμήματα ένταξης και δυσκολεύουν τη διαδικασία αξιολόγησης στα ΚΕΔΔΥ... 

Με αυτό τον τρόπο, το Υπουργείο υποστηρίζει ότι εξισώνει τις ανισότητες ανάμεσα στα διαφορετικού τύπου σχολεία. Η εξίσωση αυτή όμως, γίνεται προς τα κάτω. Αντί να προσλάβει μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό στα χιλιάδες κενά, μειώνει τα σχολεία και τις διδακτικές ώρες, στοιβάζει άτακτα μαθητές και διδακτικά αντικείμενα, ώστε να εξοικονομήσει εκπαιδευτικούς. Και όσοι περισσεύουν, πετιούνται εκτός σχολείου. Με τις νέες ρυθμίσεις, τεράστιο ποσοστό συναδέλφων θα μείνει άνεργο. 

Τα μαθήματα ειδικότητας, δεν έρχονται για να διασπάσουν το εκπαιδευτικό έργο του δασκάλου, αλλά για να συνδράμουν επικουρικά και δημιουργικά, ενισχύοντας τους παιδαγωγικούς στόχους για μια ολιστική μάθηση. Το υπουργείο προσπαθεί να μας διασπάσει, βάζοντάς μας να ανταγωνιζόμαστε: πότε οι γονείς απέναντι στους δασκάλους, πότε οι εκπαιδευτικοί μεταξύ τους (βλ. αξιολόγηση), πότε οι δάσκαλοι απέναντι στις ειδικότητες, πότε οι μόνιμοι με τους αναπληρωτές, πότε οι παλιοί με τους καινούργιους.
 
Δε θα μπούμε στη λογική αυτή. Ήμαστε «αναπληρωτές» εδώ και χρόνια, ενώ στην πραγματικότητα δεν αναπληρώνουμε κανέναν. Καλύπτουμε πάγιες και διαρκείς ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος. Το δημόσιο σχολείο μας χωρά όλους: 

Εάν καλυφθούν με μόνιμους διορισμούς οι χιλιάδες κενές θέσεις που υπάρχουν εδώ και χρόνια, 
εάν μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα ώστε να εξασφαλίζεται ποιοτική διδασκαλία, 
εάν προσληφθούν συνάδελφοι ειδικής αγωγής ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των μαθητών, 
εάν προσληφθούν ειδικότητες που να καλύπτουν κάθε σχολική μονάδα, 
εάν απαιτήσουμε εκπαίδευση υψηλού επιπέδου, κανείς δεν περισσεύει. 

ΖΗΤΑΜΕ: 
Την απόσυρση του νομοσχεδίου που συγχωνεύει σχολεία και τμήματα, καταργεί διδακτικές ώρες και διδακτικά αντικείμενα. 
Αύξηση του προϋπολογισμού για την παιδεία και μόνιμους διορισμούς σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, νηπιαγωγών, δασκάλων, και ειδικοτήτων. Να σταματήσει η χρήση «αναπληρωτών» σε θέση μόνιμων εκπαιδευτικών. 
Εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων ανά σχολική μονάδα, όχι μοιρασμένοι σε 2 και 3 σχολεία. 
Από σας, τους συλλόγους γονέων, ζητάμε την αλληλεγγύη και την συμπαράστασή σας στον αγώνα που δίνουμε για να κρατήσουμε το σχολείο σε υψηλό επίπεδο, για να βελτιώσουμε όλοι μαζί την εκπαίδευση των παιδιών σας, των παιδιών μας. 
Με μια επιστολή, μια ανακοίνωση, με τη φυσική μας παρουσία, συμμετέχουμε από κοινού ενεργά σε όλες τις κινητοποιήσεις που εξαγγέλλονται στο άμεσο μέλλον, διεκδικώντας ένα καλύτερο σχολείο. 

Σύλλογος Αποφοίτων Τμήματος Θεάτρου ΑΠΘ 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.