ΗΠΑ - ΟΧΑΪΟ
ΕΚΤΡΟΧΙΑΣΜΟΣ ΤΡΕΝΟΥ ΚΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Τον Αύγουστο του 2022 έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα η ταινία «White Noise» του Αμερικανού Noah Baumbach. Η ταινία (δράμα-κωμωδίας), βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο
του επίσης Αμερικανού συγγραφέα Donald
DeLillo, περιγράφει την ιστορία μιας οικογένειας που ζει κοντά στην
πρωτεύουσα του Οχάιο των ΗΠΑ. Κεντρικό γεγονός ένα ατύχημα που συμβαίνει στην
σιδηροδρομική γραμμή στο οποίο απελευθερώνεται ένα τοξικό νέφος χημικών και
απειλείται η ζωή των κατοίκων.
Στις 3 Φλεβάρη του 2023 το
σενάριο της ταινίας γίνεται πραγματικότητα ή καλύτερα εφιάλτης για τους 6.000
κατοίκους στην πόλη «Ανατολική Παλαιστίνη». Η κωμόπολη που βρίσκεται 55 χμ από την πρωτεύουσα της πολιτείας βιώνει
μια φρικιαστική καταστροφή. Ένα τρένο που μεταφέρει τουλάχιστον 20 βαγόνια με
χημικές ουσίες εκτροχιάζεται και ένα τοξικό νέφος απλώνεται στην ατμόσφαιρα. Το
εμπορευματικό τρένο της Norfolk Southern
Railway (ΝSR) με 150 βαγόνια παρόλο που μετέφερε επικίνδυνο τοξικό εύφλεκτο
φορτίο, ταξίδευε χωρίς τον αντίστοιχο χαρακτηρισμό
επικινδυνότητας! Αυτό σημαίνει πως δεν είχε μειωμένη ταχύτητα όπως
επιβάλλεται σε αντίστοιχες περιπτώσεις.
Οι συνέπειες
Το χλωριούχο βινύλιο είναι εύφλεκτο, τοξικό και χαρακτηρίζεται ως
καρκινογόνο για τον εγκέφαλο, τους πνεύμονες, το αίμα και το ήπαρ. Πρόκειται
για μια χημική ουσία που χρησιμοποιείται για την παραγωγή του πλαστικού
PVC.
Ενημερωτικό δελτίο του Υπουργείου
Υγείας του Οχάιο αναφέρει : «Η αναπνοή του μπορεί
να σας προκαλέσει ζάλη ή υπνηλία ή πονοκέφαλο» και «Μπορείς να πεθάνεις αναπνέοντας εξαιρετικά υψηλά επίπεδα χλωριούχου βινυλίου»!
Πολύ σύντομα παρατηρήθηκαν θάνατοι πουλιών, ψαριών στο γειτονικό ποταμό,
αλλά και σε ακτίνα μερικών χιλιομέτρων θάνατοι μικρών ζώων σε φάρμες και στην
ύπαιθρο : κότες, αλεπούδες κλπ.
Ο αρχές αναγκάστηκαν να εκκενώσουν την
πόλη ενώ συνέστησαν την χρήση εμφιαλωμένου νερού.
ΤΟ ΑΡΧΙΚΌ "ΜΑΝΙΤΆΡΙ" ΤΗς ΕΚΡΗΞΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΕΚΤΡΟΧΙΑΣΜΟ |
το νέφος που δημιούργησε η "ελεγχόμενη" καύση των υπολοίπων χημικών |
Η πυρκαγιά που προκλήθηκε από την σύγκρουση έκαιγε για 3 μέρες! Στην συνέχεια οι
αρχές αποφάσισαν να πυροδοτήσουν τις ποσότητες των χημικών που βρισκόταν στα
υπόλοιπα βαγόνια! Αυτό επιλέχθηκε σαν
φθηνότερη λύση για την καταστροφή τους παρά το γεγονός πως έτσι σχηματίστηκε
ένα νέο τεράστιο χημικό νέφος που ρύπανε την γύρω περιοχή σε ακτίνα εκατοντάδων
χιλιομέτρων. Μετα από λίγες μέρες οι αρχές ζητήσαν από τους κατοίκους να
επιστρέψουν στα σπίτια τους!
Η συγκάλυψη
Ιδιαίτερη
σπουδή επιδείχτηκε από τις αμερικανικές αρχές στην αποσιώπηση του γεγονότος και
στην υποβάθμιση των συνεπειών. Το αποκορύφωμα της προσπάθειας φίμωσης του τύπου
ήταν η σύλληψη Αμερικανού δημοσιογράφου
σε συγκέντρωση που θα μιλούσε ο τοπικός κυβερνήτης!
https://apnews.com/article/law-enforcement-pennsylvania-mike-dewine-ohio-aca9f89f4b6afe701aabf9ffd2b53d0f
Για
μέρες δεν υπήρχε καμιά ενημέρωση των πολιτών ακόμα και των γειτονικών
πολιτειών. Οι κάτοικοι ζητούσαν επίμονα να γίνουν μετρήσεις στο νερό κάτι που
έγινε, αλλά με σημαντική καθυστέρηση. Σχεδόν δυο βδομάδες μετά εδέησαν τα ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης να
μεταδώσουν την είδηση.
Τι
προκάλεσε το ατύχημα;
«…Στο Χιούστον του Τέξας,
άλλο ένα τρένο που μετέφερε επικίνδυνα χημικά εκτροχιάστηκε. Πρώτα στο Οχάιο, μετά στη Νότια Καρολίνα και τώρα στο Τέξας…»
Μια εικόνα αρκετά ανησυχητική. Ο λόγος είναι η αυξανόμενη
χρήση για την μεταφορά επικίνδυνων χημικών
-χωρίς καν να δηλώνονται σαν τέτοια- μέσω τρένων λόγω του πολύ
μικρότερου κόστους σε σχέση με την μεταφορά με φορτηγά αυτοκίνητα.
Αν σε αυτό προσθέσουμε και την μείωση των τεχνικών ελέγχων που
απαιτούνται και την μείωση του προσωπικού για να μειωθεί το κόστος λειτουργίας έχουμε
την πλήρη εικόνα για το ποιος ευθύνεται για τα ατυχήματα και τους συνεχείς
εκτροχιασμούς. Υλικά και άνθρωποι δουλεύουν πέρα από τα όρια αντοχής με ελλιπή
συντήρηση για να κερδίσει ή εταιρεία εκατομμύρια δολάρια. Να σημειωθεί ότι η ΝSR ειναι
από τις μεγαλύτερες εταιρίες στις ΗΠΑ!
Στην περίπτωση του
Οχάιο το πρόβλημα δημιουργήθηκε από ένα ελλαττωματικό ρουλεμάν που δεν
αντικαταστάθηκε έγκαιρα στους τεχνικούς ελέγχους. Αυτό δημιούργησε το φαινόμενο
του «θερμού κουτιού» που οδήγησε στον καταστροφικό
εκτροχιασμό όταν ο μηχανοδηγός προσπάθησε να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία!
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν εργαζόμενοι στην τεχνική
επιθεώρηση των συρμών πριν τις περικοπές στο προσωπικό, ένα εργαζόμενος
αφιέρωνε περίπου 3τρία λεπτά χρόνο επιθεώρησης
ανά βαγόνι. Τώρα μετά τις περικοπές ο διαθέσιμος χρόνο είναι 90(!) δευτερόλεπτα ανά βαγόνι.
Για άλλη μια φορά το καπιταλιστικό κέρδος δεν έχει κανένα
ενδοιασμό. Ούτε για την υγεία των πολιτών ούτε για τις μακροχρόνιες
περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις.
https://twitter.com/SophiaKianni/status/1625254755290464258
https://twitter.com/TheInsiderPaper/status/1625260551852163075
https://twitter.com/KanekoaTheGreat/status/1625214707727765504
https://twitter.com/KanekoaTheGreat/status/1625577794976755712
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.